Firma Servier Polska partnerem kampanii Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego „Zdrowe Dzieci, Zdrowa Młodzież, Zdrowi Dorośli”

Mobilna Kardiologiczna Poradnia Servier już po raz czternasty wyrusza w trasę po Polsce, oferując bezpłatne badania profilaktyczne oraz konsultacje lekarskie w zakresie chorób układu sercowo-naczyniowego.

Tegoroczna, XIV edycja ogólnopolskiej akcji profilaktyczno-edukacyjnej „Servier dla Serca” ma szczególny charakter. Stanowi część kampanii edukacyjnej „Zdrowe Dzieci, Zdrowa Młodzież, Zdrowi Dorośli”, zainicjowanej i organizowanej przez Polskie Towarzystwo Kardiologiczne.

„W imieniu firmy Servier Polska wyrażamy ogromne uznanie dla Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego za zainicjowanie kampanii <<Zdrowe Dzieci, Zdrowa Młodzież, Zdrowi Dorośli>>. Cieszymy się, że z akcją <<Servier dla Serca>> możemy się włączyć w ten ważny projekt, kontynuując wieloletnią współpracę, która dotychczas oparta była na merytorycznym patronacie Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego nad akcją <<Servier dla Serca>>” – mówi dr Katarzyna Urbańska, Dyrektor ds. Komunikacji Servier Polska. „Choroby układu sercowo-naczyniowego stanowią wciąż największe zagrożenie dla życia Polaków i są odpowiedzialne za różnice w długości życia naszych obywateli w porównaniu do mieszkańców innych krajów europejskich. Od wielu lat podejmujemy działania na rzecz podnoszenia świadomości społecznej na temat czynników ryzyka chorób układu krążenia i ich konsekwencji. W tym roku wspólnie z Polskim Towarzystwem Kardiologicznym kierujemy działania jednocześnie do dzieci, młodzieży i dorosłych, upatrując dobrych efektów pozytywnej motywacji w interakcji międzypokoleniowej” – dodaje dr Urbańska.

BADANIA PROFILAKTYCZNE W MOBILNEJ KARDIOLOGICZNEJ PORADNI SERVIER

Podczas tegorocznej akcji Mobilna Kardiologiczna Poradnia Servier odwiedzi mieszkańców 11 polskich miast, oferując dzieciom, młodzieży i dorosłym przeprowadzenie bezpłatnych badań profilaktycznych, takich jak: pomiar ciśnienia tętniczego, stężenia glukozy, stężenia cholesterolu całkowitego oraz pomiar wskaźnika masy ciała (BMI) i wskaźnika kostka-ramię (ABI), stosowanego w diagnostyce przewlekłego niedokrwienia kończyn dolnych i chorób układu sercowo-naczyniowego. W uzasadnionych wynikami przypadkach zapewniona zostanie również możliwość skorzystania z konsultacji kardiologicznej oraz poszerzonej diagnostyki specjalistycznej (EKG serca, ECHO serca).

Trasa Kardiologicznej Poradni Servier

  • 6.09 – WARSZAWA, Krakowskie Przedmieście
  • 7-8.09 – KRYNICA, Bulwary Dietla przy Pomniku Mickiewicza (przy Deptaku)
  • 13.09 – LUBLIN, Plac Zamkowy
  • 14.09 – BIAŁYSTOK, Rynek Kościuszki przy Astorii
  • 15.09 – GDAŃSK, Targ Węglowy
  • 16.09 – POZNAŃ, Centrum Handlowe M1
  • 18.09 – WARSZAWA, Podzamcze
  • 18.09 – ŁÓDŹ, Piotrkowska 104
  • 24/25.09 – KRAKÓW, Rynek Główny
  • 9.10 – BYDGOSZCZ, Stary Rynek
  • 10.10 – WROCŁAW, Plac pod Bazyliką Mniejszą
  • 11.10 – RZESZÓW, Plac Farny

Badania odbywają się w godzinach 10.00 – 18.00. Kardiologiczna Poradnia Servier może przyjąć ograniczoną liczbę osób.

EDUKACYJNY NAMIOT SERVIER

Badaniom towarzyszy Edukacyjny Namiot Servier, czyli przestrzeń dedykowana edukacji, aktywności sportowej i zabawie, gdzie zarówno dzieci, młodzież, jak i dorośli uzyskają informacje z zakresu czynników ryzyka i profilaktyki chorób układu sercowo-naczyniowego, przetestują swoją wiedzę na ten temat oraz sprawdzą umiejętności sportowe.

Na wszystkich odwiedzających Edukacyjny Namiot Servier czekają, m.in.:

  • Sercowa Ścieżka Zdrowia Pokoleń

Wśród zaplanowanych aktywności znajduje się Sercowa Ścieżka Zdrowia Pokoleń, która jest  zaproszeniem do bicia rekordu w liczbie kilometrów pokonanych na bieżni oraz rowerach stacjonarnych, oddanych do dyspozycji osób odwiedzających Kardiologiczną Poradnię Servier oraz wszystkich zainteresowanych. Do konkurencji zapraszani będą przedstawiciele różnych pokoleń. Wszyscy chętni będą mogli wziąć udział w zmaganiach sportowych i przyczynić się do wspólnej wygranej. Pod koniec każdego dnia pojedyncze wyniki zostaną zsumowane, a po zakończeniu akcji wyłoniony zostanie zwycięzca – miasto, które pokonało największy dystans w drodze po zdrowie.

  • Galopem do kuchni… Konik zaprasza

Znane powiedzenie mówi, że „przez żołądek do serca”. Specjalnie na potrzeby kampanii zrealizowano materiał filmowy dotyczący prawidłowego odżywiania oraz sposobów na przygotowanie zdrowych posiłków. Kucharzem, który opowiada o wpływie diety na zdrowie oraz pokazuje jak łatwo przyrządzić zdrowe, smaczne i pożywne dania dla dzieci, młodzieży i dorosłych jest Łukasz Konik – Główny Szef Kuchni we wszystkich obiektach hotelowo-restauracyjnych oraz placówkach rehabilitacyjnych należących do Uzdrowiska Konstancin-Zdrój S.A.

Doskonałym uzupełnieniem wiedzy zaczerpniętej od mistrza sztuki kulinarnej jest możliwość zapoznania się z nowymi wytycznymi Instytutu Żywności i Żywienia przedstawionymi na przestrzennej Piramidzie Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej, która, niezależnie od wieku, stanowi inspirację do wdrożenia i utrwalenia prozdrowotnych zmian w stylu życia.

  • Materiały i konkursy edukacyjne

Wszyscy zainteresowani, odwiedzający Edukacyjny Namiot Servier, otrzymają materiały edukacyjne dotyczące profilaktyki chorób układu sercowo-naczyniowego, prawidłowych wartości ciśnienia tętniczego, korzyści płynących z aktywności fizycznej oraz zasad zdrowego odżywiania, których atrakcyjnym uzupełnieniem będą propozycje przepisów na zbilansowane posiłki dedykowane dzieciom, młodzieży i dorosłym, autorstwa Łukasza Konika.

Zarówno dzieci jak i dorośli, będą mogli wypełnić ankietę sprawdzającą ich codzienne nawyki i przyzwyczajenia związane z dietą i aktywnością fizyczną. Po podliczeniu odpowiedzi test oceni deklarowane postawy oraz przekieruje do porad dotyczących zdrowego stylu życia.

Przygotowano także konkursy i quizy edukacyjne, w których będzie można sprawdzić swoją wiedzę z zakresu profilaktyki chorób układu sercowo-naczyniowego oraz czynników ryzyka związanych z tymi schorzeniami.

W Edukacyjnym Namiocie Servier będzie można również obejrzeć teledysk z hymnem kampanii w wykonaniu Ambasadorki – Magdy Steczkowskiej. Słowa do piosenki „Niech Cię polubi Twoje serce” zostały napisane przez Marka Dutkiewicza, a za kompozycję i produkcję muzyczną odpowiada Filip Siejka.

Wszyscy odwiedzający Edukacyjny Namiot Servier, którym kondycja serc przyszłych pokoleń Polaków nie pozostaje obojętna, będą mogli wyrazić swoje poparcie dla idei aktywnego włączenia się w działania na rzecz profilaktyki chorób układu sercowo-naczyniowego oraz powszechnej edukacji na temat zagrożeń tymi chorobami, poprzez złożenie podpisu w księdze zawierającej Apel Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego.

Akcji „Servier dla Serca” nieodłącznie towarzyszy aktywność w Internecie. Wszelkie informacje dotyczące tegorocznej edycji i działań w ramach kampanii „Zdrowe Dzieci, Zdrowa Młodzież, Zdrowi Dorośli” oraz zagadnienia związane z profilaktyką chorób układu krążenia (edukacja, schorzenia kardiologiczne, wiadomości naukowe, ćwiczenia, porady) dostępne są pod adresem www.dbajoserce.pl oraz na profilu www.facebook.com/dbajoserce.

Informacje na temat kampanii „Zdrowe Dzieci, Zdrowa Młodzież, Zdrowi Dorośli” znajdują się na stronie www.ptkardio.pl oraz w serwisie społecznościowym, pod adresem www.facebook.com/PolskieTowarzystwoKardiologiczne.

0 replies on “Firma Servier Polska partnerem kampanii Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego „Zdrowe Dzieci, Zdrowa Młodzież, Zdrowi Dorośli””