Mobilny dzienniczek pomiarów ciśnienia tętniczego

control-tension-logoAplikacja Control Tension
Twój mobilny dzienniczek pomiarów ciśnienia tętniczego!

 

 

  • została zaprojektowana z myślą o pacjentach z nadciśnieniem tętniczym
  • to łatwe w użyciu narzędzie pozwalające Ci lepiej zrozumieć i codziennie kontrolować obecne u Ciebie nadciśnienie tętnicze
  • choć nie zastępuje Twojego lekarza (tylko on ma odpowiednie kwalifikacje, aby diagnozować i leczyć nadciśnienie tętnicze), to z pewnością pomoże poprawić komfort życia w związku z nadciśnieniem tętniczym

 

control-tension-plAplikacja Control Tension ma następujące funkcjonalności:

Dzienniczek pomiarów ciśnienia tętniczego:

  • Umożliwia kontrolowanie ciśnienia tętniczego dwa razy dziennie – rano i wieczorem, codziennie.

Przypomnienia:

  • Pomagają pamiętać o przyjmowaniu leków na czas i przypominają o zbliżających się wizytach u lekarza oraz konieczności przedłużenia recept na leki.

Informacja na temat nadciśnienia tętniczego:

  • Dostarcza szczegółowych informacji na temat choroby oraz na temat zmian w dotychczasowym trybie życia, odpowiadając na pytanie – co to jest nadciśnienie tętnicze? Podpowie też dobre zmiany w trybie życia.

Regularnie zapisuj wyniki pomiarów ciśnienia tętniczego – wcześniej przeciwdziałaj zagrożeniom.

Pobierz:

googleplay  appstore

Aplikacja po instalacji automatycznie ustawia język polski, jeżeli posiadamy smartfon lub tablet ustawiony systemowo na j. polski. Przy szukaniu aplikacji Control Tension w sklepie App Store, należy zawężać kryteria poszukiwaniu do kategorii „iPhone Apps only”.

Warto wiedzieć!

Dane wprowadzane do aplikacji są przechowywane wyłącznie na Twoim urządzeniu mobilnym i nie są w żaden sposób przekazywane firmie Servier ani osobom trzecim, chyba że zdecydujesz się z własnej inicjatywy i na własną odpowiedzialność przekazać te dane. Zalecamy zablokowanie dostępu do swojego urządzenia mobilnego, np. poprzez zastosowanie hasła.

Jak prawidłowo mierzyć ciśnienie tętnicze w domu?

  1. Ciśnienie należy mierzyć w pozycji siedzącej, po 5 minutach odpoczynku, z mankietem założonym na ramieniu, na poziomie serca (wybieramy ramię, na którym wyniki pomiarów są wyższe).
  2. 30 minut przed pomiarem nie należy pić kawy ani palić papierosów.
  3. Zaleca się wykonywanie 1 – 2 pomiary tygodniowo.
  4. Przed wizytą lekarską zaleca się prowadzenie pomiarów codziennie przez 7 dni: 2 pomiary rano (przed przyjęciem leku) i 2 pomiary wieczorem (przed jedzeniem).
  5. Wyniki pomiarów należy zapisywać w dzienniczku samokontroli.
  6. Do pomiarów domowych zaleca się aparaty automatyczne (posiadające walidację) z mankietem zakładanym na ramię.

Jak prawidłowo mierzyć puls w domu?mierzenie-pulsu

 

  1. Aby ocenić spoczynkową częstość akcji serca na nadgarstku, należy usiąść w cichym pomieszczeniu na 5 minut przed pomiarem. Przyda się zegarek z sekundnikiem.
  2. Zdejmij zegarek i obróć lewą lub prawą dłoń do góry. Lekko zegnij łokieć.
  3. Palcem wskazującym i środkowym, drugiej ręki dotknij delikatnie nadgarstka około 2-3 cm od podstawy dłoni.
    Uciśnij palcami rowek między ścięgnami a zewnętrzną kością przedramienia, na środku nadgarstka.
    Powinno być wyczuwalna pulsowanie – puls.
  4. Licz uderzenia przez 30 sekund, a następnie pomnóż wynik przez dwa – uzyskasz liczbę uderzeń serca na 1 minutę.
    Odnotuj uzyskany wynik w dzienniczku.

Przykład:
– liczba uderzeń przez 30 sekund: 36
– częstość akcji serca: 36 x 2 = 72