Co robimy?

Servier dla Serca to profilaktyczno-edukacyjna kampania organizowana przez firmę Servier Polska od 2003 roku, której głównym celem jest edukacja i zwiększanie świadomości zdrowotnej społeczeństwa w zakresie czynników ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego oraz wynikających z nich zagrożeń, a także badania profilaktyczne i promocja szeroko pojętej profilaktyki i zdrowego stylu życia.

servier-dla-serca

 

od 2017 roku mamy nowe logo kampanii ;)

 

Kampania „Servier dla Serca” swoim zasięgiem obejmuje całą Polskę. Przez wszystkie edycje byliśmy w wielu miastach – w niektórych z nich kilkukrotnie, a z bezpłatnych badań układu krążenia skorzystało tysiące pacjentów, a wielokrotnie więcej zostało objętych kompleksowym programem edukacyjnym.

Lepiej zapobiegać niż leczyć” – w przypadku chorób układu krążenia ma to szczególne znaczenie, ponieważ zależą one w dużej mierze od modyfikowalnych czynników ryzyka. Dlatego podczas minionych edycji Servier dla Serca działania edukacyjne były poświęcone m.in.:

  • chorobie wieńcowej (2003, 2004 i 2005 r.),
  • nadciśnieniu tętniczemu (2005 i 2007 r.),
  • zawałowi serca (2008 i 2009 r.),
  • niewydolności serca (2011, 2012 i 2013r.),
  • chorobom serca u kobiet (2006 r.),
  • profilaktyce kardiologicznej u dzieci i młodzieży i rodzinnym dbaniu o serce (2010 i 2014 r.)

Hasła akcji w minionych edycjach:

  • 2003 – EUROPA mówi „NIE” chorobie wieńcowej
  • 2004 – Choroba wieńcowa – czy musimy na nią umierać?
  • 2005 – Nadciśnienie tętnicze i choroba wieńcowa
  • 2006 – Serce Kobiety
  • 2007 – Nadciśnienie tętnicze – istotny czynnik ryzyka
  • 2008 – Serce … wolne od zawału
  • 2009 – Wygraj z zawałem
  • 2010 – Mamo, Tato – dbajmy o serce
  • 2011 – Prognoza dla serca – NIE dla niewydolności serca
  • 2012 – Idź za głosem Serca. Zapobiegaj niewydolności serca
  • 2013 – Niewydolność serca. Wolniej – znaczy efektywniej
  • 2014 – Mamo, Tato – dbajmy o serce (2 edycja)

 

Wsparcie kampanii

Przez minione edycje kampanii patronowały liczne towarzystwa naukowe mi.n.: Polskie Towarzystwo Kardiologiczne, Polskie Towarzystwo Nadciśnienia Tętniczego, Polskie Forum Profilaktyki Chorób Układu Krążenia, Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych, angażowały się również media m.in..: Newsweek, Wprost, Twój Styl, Claudia, Zdrowie, Samo Zdrowie, Polska The Times, Radio Zet, Radio TOK FM, Polska Agencja Prasowa, TVN24, portale poradnikzdrowie.pl, zdrowie.onet.pl oraz celebryci m.in: Teresa Lipowska, Edyta Olszówka, Małgorzata Socha, Halina Mlynkova, Łukasz Nowicki i Piotruś Nowicki oraz Dorota Gardias, Krystyna Czubówna i Piotr Polk.

Mobilna Kardiologiczna Poradnia Servier wyrusza każdego roku w trasę po Polsce w ramach kampanii, aby oferować bezpłatne badania i konsultacje lekarskie.

Każdy może skorzystać z bezpłatnych badań:

  • ciśnienia tętniczego,
  • stężenia glukozy
  • stężenia cholesterolu
  • wskaźnika BMI
  • EKG serca (wg wskazań lekarskich)
  • ECHO serca (wg wskazań lekarskich)
  • oraz konsultacji specjalistycznych (kardiolog)

Na badania profilaktyczne zgłaszają się zarówno osoby starsze, które od dawna cierpią na schorzenia układu sercowo-naczyniowego, jak i młodzi ludzie, którzy nie chorują, ale dbają o zdrowie i dlatego regularnie robią badania.

Światowy Dzień Serca

Kampania Servier dla Serca zawsze towarzyszy centralnym obchodom Światowego Dnia Serca, zachęcając Polaków do tego, by o swoje serce zadbali jak najwcześniej oraz oferując bezpłatne badania, konsultacje i dodatkowe atrakcje dla dzieci i dorosłych.

Światowy Dzień Serca to wydarzenie o randze międzynarodowej, odbywające się od 2000 roku w ponad 100 krajach na całym świecie. Zostało zainspirowane przez World Heart Federation z udziałem World Health Organisation (WHO), UNESCO i UNICEF’u. Jest to prestiżowe wydarzenie, które ma na celu zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej chorób serca oraz promocję zdrowego stylu życia. W Polsce organizatorem wydarzenia jest Polskie Towarzystwo Kardiologiczne.

SERVIER DLA SERCA W LICZBACH
(2003-2016)

Kardiologiczna Poradnia Servier w latach 2003-2016 odwiedziła ponad 70 miast, wiele z nich kilkukrotnie, zatrzymując się 192 razy i pokonując ponad 62 tys. km. W ramach akcji Servier dla Serca przebadano blisko 46 tysięcy pacjentów, wśród których:

  • u 43 % osób miało podwyższoną wartość ciśnienia tętniczego
  • u 44% osób stwierdzono nieprawidłowy poziom cholesterolu (powyżej 190 mg%)
  • wyniki u 12% badanych wskazywały poziom glukozy we krwi powyżej 140 mg%
  • 67% pacjentów miało wskaźnik BMI powyżej 25
  • 62% badanych to kobiety
  • najstarszy uczestnik miał 93 lata w chwili badania